”In het begin was het nog een beetje zoeken. De corona-omstandigheden maakten het lastiger om makkelijk in gesprek te gaan met de doelgroep, de straat op te gaan en mensen te interviewen, daar zijn mensen over het algemeen nu wat terughoudender in en studenten zijn ook voorzichtig. En de uitdaging was nu natuurlijk ook om corona-proof oplossingen te bedenken voor de verschillende cases. Geen grote events of samenkomsten bijvoorbeeld. Creatief denken en alternatieven bedenken was erg belangrijk. Maar het werken voor een ‘echte’ opdrachtgever dat is natuurlijk heel leuk, en vooral heel spannend!” De betrokkenheid van de opdrachtgevers (want de AD-studenten gingen ook aan de slag voor het programma Vitaal op Zuid) maakte de drive om een toffe campagne te bedenken nog groter. De studenten zijn ook erg benieuwd wat er misschien daadwerkelijk gebruikt wordt van hun aangedragen ideeën.
Michelle: ”We hebben nu voor het tweede jaar iets voor Mama’s Garden gedaan, maar volgens mij zijn er nog genoeg mogelijkheden voor meer samenwerking. Ik ben trots op het AD-onderwijs en onze studenten. Praktijkgericht, recht op het doel af, vol creativiteit. Het is belangrijk dat studenten ook iets meekrijgen van de Rotterdamse mentaliteit, stadse uitdagingen en de diversiteit. Dat zit allemaal in de opdrachten van EMI. Dat maakt de samenwerking erg waardevol.”
Bekijk alle lanceringsfilmpjes:
- 5Ive – Aandacht geeft groei
- Creative Services – #Samenmoederzijn
- Studio Civic – Hey powermom!
- Bisou Media – Super mama
- @online – Je bent niet in je eendje!
- DOEN – Mama’s Island
Meer info over de plannen kan opgevraagd worden via w.k.m.willemse@hr.nl.