(Online) moeders werven voor Mama’s Garden

Een bad-eend met QR-code? Surfen naar Mama’s Island? Associate Degree studenten Crossmediale Communicatie bedenken professionele en inspirerende wervingscampagnes. 

Mama’s Garden organiseert al enkele jaren informele bijeenkomsten voor zwangeren en moeders met jonge kinderen (0-4 jaar) waar ze met andere moeders contact kunnen leggen en voor ondersteuning bij praktische vragen over moederschap. Toch blijven verschillende drempels (taalbarrières, onzekerheid etc.) een grote rol spelen bij de werving van moeders voor de bijeenkomsten.  

Het is belangrijk dat studenten ook iets meekrijgen van de Rotterdamse mentaliteit, stadse uitdagingen en de diversiteit. – Michelle Sahertian, docent AD Crossmediale Communicatie

Binnen de AD Crossmediale Communicatie zijn zes campagnes bedacht om meer moeders op Zuid te bereiken via verschillende online kanalen. Met als doel het vergroten van de bekendheid, uitbreiding online community, maar vooral het activeren van moeders om naar Mama’s Garden te komen. ”Bij de uitvoering hebben studenten gelijk kennisgemaakt met Rotterdam en de maatschappelijke thema’s die in deze stad belangrijk zijnHet was eerst even wennen, een nieuwe doelgroep en thema’s die in eerste instantie een ver-van-hun-bed-show leken. Maar ze zijn erin gedoken en met mooie oplossingen gekomen”, aldus docent Michelle Sahertian. Ook de opdrachtgever Wietske Willemse van Mama’s Garden vond de campagnes inspirerend, goed onderbouwd, gelijk toepasbaar en vooral heel creatief! Van een bad-eend met QR-code als promotiemateriaal tot surfen naar Mama’s Island met elke week een andere bestemming.  

 

In het begin was het nog een beetje zoeken. De corona-omstandigheden maakten het lastiger om makkelijk in gesprek te gaan met de doelgroep, de straat op te gaan en mensen te interviewen, daar zijn mensen over het algemeen nu wat terughoudender in en studenten zijn ook voorzichtig. En de uitdaging was nu natuurlijk ook om corona-proof oplossingen te bedenken voor de verschillende cases. Geen grote events of samenkomsten bijvoorbeeld. Creatief denken en alternatieven bedenken was erg belangrijk. Maar het werken voor een ‘echte’ opdrachtgever dat is natuurlijk heel leuk, en vooral heel spannend!” De betrokkenheid van de opdrachtgevers (want de AD-studenten gingen ook aan de slag voor het programma Vitaal op Zuid) maakte de drive om een toffe campagne te bedenken nog groter. De studenten zijn ook erg benieuwd wat er misschien daadwerkelijk gebruikt wordt van hun aangedragen ideeën. 

Michelle: ”We hebben nu voor het tweede jaar iets voor Mama’s Garden gedaan, maar volgens mij zijn er nog genoeg mogelijkheden voor meer samenwerking. Ik ben trots op het AD-onderwijs en onze studenten. Praktijkgericht, recht op het doel af, vol creativiteit. Het is belangrijk dat studenten ook iets meekrijgen van de Rotterdamse mentaliteit, stadse uitdagingen en de diversiteit. Dat zit allemaal in de opdrachten van EMI. Dat maakt de samenwerking erg waardevol.” 

Bekijk alle lanceringsfilmpjes:  

  1. 5Ive – Aandacht geeft groei  
  2. Creative Services – #Samenmoederzijn 
  3. Studio Civic – Hey powermom! 
  4. Bisou Media – Super mama
  5. @online – Je bent niet in je eendje!
  6. DOEN – Mama’s Island 

Meer info over de plannen kan opgevraagd worden via w.k.m.willemse@hr.nl 

EMI op Zuid

Blijf op de hoogte blijven van al het nieuws via onze socials:

Ook onze programma’s zijn te volgen via social media.

Recent nieuws

Hier vind je ons meest recente nieuws.

Bezoek (binnentuin) Stulemeijer Complex II op Open Monumenten Dag

Op Open Monumentendag opent Stulemeijer II de poorten naar de binnentuin.

Rondje Next Level!