Betrokkenheid RaboRotterdam
Dave de Held, rayondirecteur o.a. voor Rabobank Rotterdam-Zuid, geeft aan dat uit ervaringen naar voren kwam dat kleine sociale en leisure ondernemers vooral ondersteuning nodig hebben op het gebied van marketing en sales. Het idee ontstond om na te gaan hoe vanuit de Rotterdampas meer op en vanuit Zuid georganiseerd kan worden. Het idee ontstond om na te gaan hoe vanuit de Rotterdampas meer op en vanuit Zuid georganiseerd kan worden. Daarbij kan aangesloten worden op de ontwikkelingen rond de kop van Zuid, Hart van Zuid, Feyenoord City en in IJsselmonde en Pendrecht. Dave de Held pleit ervoor om ondernemers te informeren over hoe zij aan kunnen sluiten bij de Rotterdampas, gebruikmakend van de brandname van Rotterdam, waarmee een stuk van de eigen marketing is ingevuld.
Informatie Rotterdampas
Linda Arkenbout geeft een presentatie over het ontstaan en gebruik van de Rotterdampas. Zij nodigt ondernemers uit om met haar contact op te nemen over een mogelijke samenwerking. Dit alles vanuit de visie van Rotterdampas dat wanneer mensen meer plezier beleven, o.a. door op pad te gaan, zij ook beter in het leven staan. Met de Rotterdampas doen Rotterdampassers gratis of met korting leuke activiteiten op recreatief, cultureel, sportief en educatief gebied. Jaarlijks biedt Rotterdampas ruim 750 acties aan. Deze acties staan op de site én ze worden via diverse communicatiemiddelen bij de Rotterdampassers onder de aandacht gebracht.
Uit enquêtes blijkt dat de pas na 31 jaar nog steeds onmisbaar is. Niet alleen voor de kortingen, maar ook om gezamenlijk op pad te gaan. In Rotterdam-Zuid wonen relatief veel pashouders, die graag op pad willen, maar juist daar is minder aanbod.
Rotterdampas voor de ondernemer
In de diverse middelen wordt het aanbod gepresenteerd en in de magazines is ook ruimte voor een presentatie over de ondernemer. Een partner kan door aansluiting bij de Rotterdampas zonder extra kosten nieuwe doelgroepen bereiken. De kosten bestaan uit de korting die wordt geboden. De communicatie voor de acties wordt begeleid door de Rotterdampas.
Op de vraag van Cor van Drieberge of ook eenmalige acties voor pashouders aangeboden kunnen worden, antwoordt Linda dat uiteraard een korting gegeven kan worden op een proefles of een strippenkaart voor een workshop capoeira, maar het is niet de bedoeling dat speciaal voor pashouders een exclusieve bijeenkomst wordt georganiseerd. Linda geeft aan dat het herfstnummer (deadline 7 juni) als thema heeft Lekker in je Vel, waarop dit aanbod zeer goed aansluit.