Samen impact maken voor de stad

Hogeschool Rotterdam en Rabobank Rotterdam gaan gezamenlijk aan de slag met impact maken voor de stad. Dit gebeurt door maatschappelijke initiatieven met marketinggerelateerde vraagstukken, te koppelen aan studenten van de opleiding Marketing of Social Business (MOS). Juliette van den Berg studeerde af op dit onderwerp. En nu krijgt haar onderzoek een vervolg.

“Commerciële winst mag niet ten koste gaan van de maatschappij” – Juliette van den Berg

Door de samenwerking van Rabobank Rotterdam, de opleiding MOS en EMI, maken studenten kennis met maatschappelijke vraagstukken in Rotterdam-Zuid én breiden zij hun netwerk uit. Tegelijkertijd kunnen ondernemers en initiatiefnemers op Zuid met hun marketing-of bedrijfskundige vragen terecht bij de studenten en profiteren zij op hun beurt van de kennis van de studenten en van het Rabobank Rotterdam Fonds. Voor Rabobank Rotterdam betekent het niet alleen zichtbaarheid van de gesteunde initiatieven, maar ook dat studenten én bewoners ervaren wat de coöperatieve bank voor de Rotterdamse samenleving betekent. “We doen zoveel in de stad, maar er is zo weinig zichtbaar.”, aldus Dave de Held, Rayonmanager van Rabobank Rotterdam.

Enkele gefinancierde initiatieven

Dave de Held licht tijdens de kick-off van deze krachtenbundeling enkele gefinancierde initiatieven toe. Zo ontving Rotterdamse Munt een bedrag om onder andere mogelijkheden buiten voor bijeenkomsten te realiseren. Met hun visie op duurzamere voeding en de bijbehorende voedseleducatie die zij organiseren voor scholieren uit de buurt, sluiten zij perfect aan bij een van de thema’s van Rabobank Rotterdam Fonds.

Een van de andere begunstigde partijen is TechGrounds, een IT-opleider die met gratis opleidingen een focus heeft op vrouwen en culturele diversiteit én in het bijzonder op mensen die momenteel werkloos zijn of in een niet-duurzame baan zitten.

De komende tijd gaan de drie partijen rond tafel zitten om relevante marketingvraagstukken voor studenten te benoemen en begin 2021 gaan de studenten aan de slag met waardevolle opdrachten voor ‘echte’ opdrachtgevers. Docenten en studenten hebben inmiddels voldoende ervaring met het online draaien van projecten, dus het vertrouwen om enthousiast van start te gaan is er. En bovendien: “Voor echte opdrachtgevers werken de studenten nu eenmaal harder dan voor mij”, aldus een van de aanwezige docenten van de kick-off.

Voor meer informatie kan contact opgenomen worden met de programmaleider Sociaal Ondernemerschap Gert-Jan van der Maas, g.j.j.maas@hr.nl

EMI op Zuid

Op de hoogte blijven van al het nieuws? Volg het via:

Externe websites: Mentoren op Zuid en Mama’s Garden

Recent nieuws

Hier vind je ons meest recente nieuws.