Samen impact maken voor de stad
Hogeschool Rotterdam en Rabobank Rotterdam gaan gezamenlijk aan de slag met impact maken voor de stad. Dit gebeurt door maatschappelijke initiatieven met marketinggerelateerde vraagstukken, te koppelen aan studenten van de opleiding Marketing of Social Business (MOS). Juliette van den Berg studeerde af op dit onderwerp. En nu krijgt haar onderzoek een vervolg.
“Commerciële winst mag niet ten koste gaan van de maatschappij” – Juliette van den Berg
Door de samenwerking van Rabobank Rotterdam, de opleiding MOS en EMI, maken studenten kennis met maatschappelijke vraagstukken in Rotterdam-Zuid én breiden zij hun netwerk uit. Tegelijkertijd kunnen ondernemers en initiatiefnemers op Zuid met hun marketing-of bedrijfskundige vragen terecht bij de studenten en profiteren zij op hun beurt van de kennis van de studenten en van het Rabobank Rotterdam Fonds. Voor Rabobank Rotterdam betekent het niet alleen zichtbaarheid van de gesteunde initiatieven, maar ook dat studenten én bewoners ervaren wat de coöperatieve bank voor de Rotterdamse samenleving betekent. “We doen zoveel in de stad, maar er is zo weinig zichtbaar.”, aldus Dave de Held, Rayonmanager van Rabobank Rotterdam.