Start Impactmeting Do it!
Studenten MOS onderzoeken hoe sociale ondernemers op Rotterdam-Zuid hun waardepropositie kunnen vermarkten. Concrete plannen worden in mei 2021 gepresenteerd.
Op 8 maart maakten 30 tweedejaarsstudenten van de opleiding Marketing of Social Business (MOS) en sociale ondernemers kennis met elkaar. Tevens werden de studenten geïnstrueerd over het uitvoeren van de impactmeting. Zij ontvingen een gereedschapskist om mee aan de slag te gaan en om de ondernemer en de vraag scherp te krijgen. Hiervoor maken de studenten een zogenaamde empathy map. Deze ontstaat door te onderzoeken wat de ondernemers: denken en voelen, zien, zeggen en doen, horen en welke pijn maar ook welke verlangens ze hebben.
Rabobank Rotterdam heeft uit haar netwerk een aantal sociale ondernemers gekoppeld aan deze impactmeting. Deze ondernemingen zitten allemaal op Rotterdam-Zuid: Voedseleducatie010, Rotterdamse Munt, CultuurWerkplaats Tarwewijk, Verhalenhuis Belvédère, Afrikaanderwijk Coöperatie, RoffaBOP-O3-CG Consultancy, Stichting MAIT, Stichting BOOST.